2016. június 2., csütörtök

,,Alíz Tükörországban" ajánló



Itt az idő, hogy írjunk egy kicsit a mozikban mától vetített Alíz Tükörországban-ról. :)
Akár csak az első részt, ezt is Tim Burton jegyzi, de míg az Alíz Csodaországban-nál rendezőként működött közre, ennél már csak producerként, a rendezői széket pedig átadta James Bobinnak.


Be kell valljam, az Alíz Csodaországban-t csak a napokban néztem meg, és mivel a Lewis Caroll könyve alapján készült rajzfilm gyerekkorom egyik kedvence volt, kíváncsian vártam, milyen is lett élőszereplős változatba átültetve. Naivan azt gondoltam, a film egy az egyben a mese átültetése, de csalódnom kellett, ugyanis a Tim Burton féle Alíz Csodaországban inkább az alaptörténet folytatása, ahol a főszereplő kislány már felnőtt, Csodaország pedig egyáltalán nem az a csodás mesevilág, amire számítok, hanem egészen másra van kiélezve a történet. Maga a film a cselekménye miatt számomra elvesztette a báját, azt a csodát, amit Csodaországban vártam átélni. Ezek után kétségekkel ültem be a folytatásra.
Mivel az Alíz Tükörországban-ból előzetesen nem készült rajzfilm, és magát a könyvet sem olvastam, így nem tudtam semmit a történetéből, csak amit az előzetesből kit tudtam hámozni. Meglehet, hogy pont ezek miatt csalódtam pozitívan ebben a részben. Végre egy film, ahol a második rész jobb, mint az első! :)



A látványvilág nem marad el az előzőtől, itt is ugyanolyan csodás elemek kápráztatják el a nézőt, mint amit Tim Burtontől már amúgy is megszokhattunk. A már jól ismert szereplők is visszatérnek, és ezúttal a feladat nem más, mint Kalapos megmentése. E célból Alíz is visszatér Csoodaországba, ám ezúttal nem egy üregen át, hanem tükröt használ bejáratul. A történet egésze egy időutazás a múltba, amiből megismerhetjük az előző történet ok-okozati összefüggéseit, valamint sok mindent megtudhatunk az Időről is.
Az Idő emberi manifesztációját, mint az új rész egyik központi figuráját Sacha Baron Cohen formázza meg. Véleményem szerint nagyon jól alakítja ezt a szerepet, és számos humoros jelenet köszönhető az ő karakterének (és itt nem a tőle megszokott jellegű poénokra gondolok).
A film, az előzőtől eltérően komolyabb hangvételű, és tanulságokkal is szolgál, melyeket érdemes megfogadni, de legalábbis megfontolni.
De nem fecsérlem tovább az időt, inkább mindenkit arra buzdítok, hogy nézze meg a filmet, mert sokkal jobbra sikerült, mint az előzménye, és kihagyhatatlan szórakozást ígér.

-Adry-



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése